Met behulp van vertrouwde remote-desktop software Windows Assist kunnen we verbinding krijgen met het beeldscherm van computer en u Online hulp bij Access bieden. U kunt dan over de telefoon uitleggen wat uw probleem is, terwijl het scherm van uw computer gedeeld is. Eerst belt u met Equinox Software, daarna start u de remote-desktop-software en krijgt u de code telefonisch door. Er kan alleen verbinding gemaakt worden met uw computer als u zelf belt en de code ontvangt. Daarna kunt u Access starten en het probleem telefonisch uitleggen. Op deze wijze kunt u ook training krijgen. De verbinding kan ook omgedraaid worden, zodoende kunt u meekijken tijdens het ontwikkelen van de software. Het databasemodel kan zo bijvoorbeeld met u besproken en nader uitgelegd worden.
Voordelen Online hulp bij Access
- Korte lijnen, snelle ondersteuning op het moment dat u het nodig heeft
- Probleem kan beter en sneller in kaart worden gebracht
- Geen reistijden/kosten ten op zichte van een fysieke afspraak
- Online training mogelijk
- Bestanden kunnen (na uw toestemming) direct op de juiste plaats gezet worden
Toepassingen Online hulp bij Access
- Probleem oplossen
- Hulp bij Access programmeren met VBA
- Hulp bij het maken van Access formulieren
- Hulp bij het maken van Access Queries
- Hulp bij het maken van Access overzichten/rapportages
- Hulp bij het installeren van Access
- Hulp bij het plaatsen van folders en bestanden
- Gebruikerstraining van uw maatwerkpakket
- Access training
- Excel training
Quick Assist
Voor Windows 10 gebruikers kunt u het ingebouwde Quick Assist gebruiken.
Stap 1
Klik op het vergrootglas, links onderin het scherm
Type nu “quick assist” en druk daarna op ‘Enter’
Stap 2
Daarna kiest u voor “Ondersteuning krijgen”
Stap 3
U krijgt nu telefonisch de 6-cijferige code van ons door. Daarna start de remote-sessie.
Zodra het gesprek met u beëindigd is, sluiten we de remote verbinding met uw computer.